6 Ocak 2018 Cumartesi

Teknoloji Haberleri Sitesi Açmak Mantıklı Mı?

  İlk olarak yazıma şunu söyleyerek başlayabilirim ki mantıksız diye bir şey yoktur.  O kadar emek vereceğiniz bir işe bu mantıksız saçmalamayın böyle bir şeyle uğraşmayın veya tam tersi ooo sen düşünürsün de mantıksız olur mu? Koş hemen aç gibi cümleler tabii ki kullanmayacağım. Ben hem olumlu hem de olumsuz taraflarını anlatmaya çalışacağım.

Olumlu Taraflar:

   Şevkinizi kırmamak için ilk olarak olumlu taraflarından başlayalım. Bir teknoloji sitesi açmanın belki de sizin açınızdan en iyi yanı hiç kuşkusuz sonsuz bir içeriğe sahip olmanız olacaktır.  Teknoloji bu kadar hızlı ilerlerken her gün onlarca yeni teknolojik cihaz çıkarken sadece bir bilgisayarın bile her gün onlarca yeni parçası tanıtılırken içerik bulma gibi bir sıkıntınız asla olmayacaktır.  Aynı şekilde video içerikler, incelemeler, tanıtım yazıları gibi bir çok değişik tipte de içerik üretme imkanınız olacaktır. Kendiniz de çok bi içerik aramak zorunda da kalmazsınız. Büyük firmalar ne yapmış ne etmiş iki okusanız zaten size onlarca haber çıkar. 

   Tabii ki diğer iyi tarafı da kullanıcıların dikkatini çeken bir konu olması. İnsanlar gün geçtikçe teknoloji ile daha fazla haşır neşir olmaya başlıyor. En basitinden bir telefon, bir bilgisayar, bir işlemci, bir kamera alırken bile incelemesini okumak veya izlemek istiyor. Bu nedenle de büyük bir kullanıcı kitlesinin ilgisini çeken bir platform oluşturmuş oluyorsunuz. 

  Ayrıca eğer gerçekten düzgün bir site açar ve iyi de bir forum yaparsanız yine büyük bir kullanıcı kitlesini sitenize bağlayabilirsiniz. Sitenizin resmen kendi kendine dönmesini de böyle sağlayabilirsiniz.

Olumsuz Taraflar:

Tabii her işin zor yanı olacağı gibi bu işin de çok zor yanları var. Bunların başında da piyasaya tutunmak geliyor. Yukarıda bahsettiğim gibi teknoloji çok dikkat çeken bir konu fakat böylesine dikkat çeken bir platformun da tabii ki çok sayıda büyük demirbaşları var. Aynı şekilde teknoloji siteleri o kadar çok arttı ki video, yazı, resim, ses ve aklınıza gelebilecek diğer tüm formatlarda da içerik üretildi. Şahsen benim takip ettiğim 3-4 tane teknoloji YouTube kanalı ve 1-2 tane site var bunlar dışında da başka siteye bakmıyorum yine alacağım bir ürün olursa da ilk olarak bunlar incelemesini yapmış mı diye bakıp eğer buralarda yoksa başka sitelere bakmaya başlıyorum ki çevremdeki herkes de böyle yapıyor. Bu nedenle bu arenada sağ kalabilmek için çok iyi reklam yapmalı, kendinizi iyi tanıtmalı ve büyük rakipleriniz kadar iyi içerikler oluşturmalısınız. Yoksa ne haberleriniz ne de incelemeleriniz hiç okunmadan maalesef yok olup gidersiniz. 

Bunun yanında yukarıda olumlu olarak bahsetsem de aslında olumsuz bir şey de olan "çok haber olması" sizin diğer dikkat etmeniz gereken noktalar. Eğer yabancı kaynaklardan veya bizzat firmaların kendi bloglarından takip etmiyor büyük siteler yayınlasın ben onlardan bakar sonra yazarım diye düşünüyorsanız başarısızlığa ilk adımınızı atmış olursunuz. Çünkü zaten bir haber büyük sitede yayınlanıp orada okunduktan sonra kimse gidip bi de bu yeni açılmış küçük siteden okuyayım demez. Bu nedenle onlardan daha önce davranmalısınız ki okuna bilesiniz.

Diğer bir zorlanacağınız kısımda seo çalışmaları ve arama motorlarında yükselmek olacaktır. Büyük teknoloji sitelerinde büyük de ekipler olduğu için bu alanlarda kusursuz olup  gerçek anlamda hakları ile ilk sayfaya yerleşiyorlar. Fakat sizin böyle bir ekip kuracak bütçeniz veya imkanınız yoksa maalesef tek başınıza bunların hepsine yetişmeniz imkansıza yakın olacaktır. Arama motorlarında da çıkmamanız demek size en çok kullanıcı çekecek olan yerden muaf kalmış olmanız anlamına geliyor ki bunu da kimse istemez.

  Maalesef bir diğer önemli nokta da İngilizce bilmek. Çünkü yukarıda da dediğim gibi ilk haberleri siz paylaşmalı, yenilikleri sürekli siz takip etmelisiniz. Fakat burada şöyle kötü bir durum var ki o da bu takip edeceğiniz içeriklerin %90'ı Türkçe olmayacak :/.

Özet:

Kısaca özetleyecek olursak teknoloji sitesi teknoloji severlerin sürekli hayalini kurduğu bir plandır. Fakat göründüğü kadar kolay olmayıp büyük devlerin içinde ezilebileceğiniz de bir yerdir.  Bu nedenle gerçek anlamda bu işe ayıracak zamanınız, iyi reklamlar yapacağınız paranız varsa ömrünüzün sonuna kadar mutlu mesut yapabileceğiniz bir iş. Bunlar yoksa ise size büyük bir çileden başka bir şey olmayacak  şekilde kalacak bir iş.




Yazımı Paylaşmak İster Misiniz?

Benzer Yazılarım

Teknoloji Haberleri Sitesi Açmak Mantıklı Mı?
4/ 5
Oleh

5 yorum

Yorum Yap
avatar
8 Ocak 2018 18:53

Elinize sağlık güzel bir paylaşım olmuş. Maalesef bu konuda çok kişi hüsrana uğruyor ama hala anlamak istemiyorlar, iş sadece bir web sitesi açmakla bitmiyor. Kurumsal firmalarla rekabet edebilmek için sermaye, ekip, ekipman ve bir çok şey gerekli. Ama şöyle bir çözüm yöntemi var, tüm teknoloji konuları değilde bir kısmı ile yola çıkarak büyüyebilirler. Örneğin sadece akıllı telefonlar ya da sadece oyuncu bilgisayarları ile ilgili içeriklerde ilk sıralara yerleştikten sonra diğer teknoloji konularına el atabilirler. Biraz uzun sürer ama planlı hareket edilirse hedefe ulaşılabilir. Mesela shiftdelete.net, webrazzi bunlar blog olarak açılan siteler. Webtekno var mesela tüm içerikleri yabancı kaynaklardan alıyorlar, yükselmelerinin sebebi ise youtube kanalları...

Cevapla
avatar
8 Ocak 2018 19:08

Öncelikle yazımı okuduğunuz ve yorumda bulunduğunuz için teşekkür ederim. Yazdıklarınızda çok haklısınız YouTube gibi bir platform ile sitelerini desteklemedikçe veya direk her konuya el atıp piyasanın tabiri caizse aslanları ile rekabet etmeye çalıştıkça maalesef başarılı olma ihtimalleri çok düşüyor.

Cevapla
avatar
20 Şubat 2018 20:52

Tek cümleyle özetliyeyim,
"Teknoloji haber sitesi açmak sadece zaman kaybıdır, mantıksızdır, gereksizdir, boşadır, hüsrana uğratır, zarar ettirir."

Umarım yeterli olmuştur.

Cevapla
avatar
20 Şubat 2018 20:59

Yani böyle de denilebilir.
Ama unutmamak gerek ki azim eden derviş muradına ermiş. Yani zor ama imkansız değil. Eğer çok isterse birisi her şeyi başarabileceği gibi iyi bir teknoloji haberi sitesi de açabilir :)

Cevapla
avatar
20 Şubat 2018 21:04

"Bizim için zor diye bir şey yoktur, imkansız ise biraz zaman alır." sözünü benimsemiş bir arkadaş :D

Cevapla

Lütfen yorum yaparken yorumunuzda aktif link bulunmamasına, küfür, hakaret vb içermemesine özen gösteriniz. Aksi halde yorumunuz onaylanmayacaktır.